Posted in Bez kategorii

Jak to wygląda sprawa z robieniem zakupów? Mają wpływ na nas te wszystkie sztuczki marketingowe, czy nie? Co o tym wiemy?

Lista niezbędnych produktów z pewnością będzie się sprawdzać w sytuacji zakupów spożywczych, bo pozwala uniknąć bezsensownego krążenia po sklepie. Jednakowoż przy okazji zakupu ubrań czy książek lista nie jest już taka genialna. Czemu? Po prostu, takie produkty nie zakupujemy zazwyczaj w takiej liczbie, jak artykuły spożywcze. Jednocześnie robienie zapasów nie musi być oczywistym synonimem rozsądnego kupowania.

Zakupy

Źródło: http://pixabay.com/
Powinniśmy pamiętać, że produkty posiadają określoną datę do spożycia, a poza tym ich zbyt duże zapasy mogą zabierać za dużo miejsca. Z różnych badań wynika, iż wiele Polek korzysta z okazji, robiąc zakupy na wyprzedażach w sklepach. I to w różnorodnych sytuacjach, ale przede wszystkim w dużych galeriach, w większych ośrodkach miejskich, jak zakupy w Krakowie.

Takie rozwiązanie nie powinno jednak oznaczać przemyślanego podejścia do zakupów, często okazuje się, iż wyprzedaże to sprytnie przemyślany zabieg marketingowy, na jakim zyskują sklepy, nie klienci. Znane są przypadki przeklejania oraz zwiększania cen przed początkiem wyprzedaży, by wywołać u kupujących efekt pozorowanych oszczędności i sprowokować do sięgnięcia po określony produkt, który w czasie intensywnie reklamowanej obniżki będzie kosztować tyle, ile kosztowałby w regularnej sprzedaży – polecamy.

Innym ciekawym sposobem, który stosują sklepy podczas wyprzedaży, są tzw. merchandisingowe taktyki. Artykuły w promocyjnych cenach są porozmieszczane w przestrzeni sklepów w ten sposób, aby nie tworzyły jednej wyspy z najlepszą ofertą, ale by były ułożone w różnych częściach sklepu. Obowiązuje banalna zasada, a polega ona na tym, że w im większej ilości miejsc klient zajrzy, to większą ilość produktów zobaczy. W konsekwencji więcej zakupi – polecamy ceneolokalnie.pl.

Różne badania pokazują też, że Polacy przez inteligentne robienie zakupów rozumieją kupowanie tylko tego, co jest im w konkretnej chwili konieczne. Wiele osób tak więc zwraca uwagę, że inteligencja zakupowa przejawia się w wybieraniu lepszej jakości produktów, nawet, jeśli więcej kosztują. Wielu także jest zdania, że mądre kupowanie wiąże się z wyborem najlepszej jakości oferty i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich cenę. Ważne również jest przekonanie, iż kupowanie najtańszych produktów wpisuje się w koncepcję smart shoppingu. To dobry znak, bowiem „tanie”, wcale nie musi oznaczać „dobre”. Niska jakość niedrogich artykułów zmusza często klientów do kolejnego dokonania zakupu i w efekcie, do ponownego wydania swoich oszczędności.