Posted in Bez kategorii

Czym się charakteryzują programy lojalnościowe i jak najlepiej je użyć?

Programy lojalnościowe to narzędzie pozwalające ściągnąć nowych i zatrzymać dotychczasowych klientów. Są to długotrwałe przedsięwzięcia, więc nie powinniśmy liczyć na efekt w ciągu tygodnia.

Ponieważ zazwyczaj nie potrzebują wielkich środków, programy lojalnościowe są często wykorzystywane przez firmy.

Jak dokładnie funkcjonuje program lojalnościowy?

Program lojalnościowy zazwyczaj opiera się na na kolekcjonowaniu punktów. kontrahenci otrzymują często karty lojalnościowe, które noszą ze sobą i za każdym razem gdy korzystają z usług, czy nabywają produkty konkretnej firmy na kartę wpisywane są punkty. Można też organizować to w inny sposób – klienci mogą kolekcjonować naklejki, paragony, elementy opakowania produktów – propozycji jest dużo. tego typu wsparcie sprzedaży sprawdza się wspaniale, programy lojalnościowe są warte uwagi i dobrze jest je wykorzystywać w swoim przedsiębiorstwie.

Nie tylko dla wielkich firm

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Zdarza się, że ulegamy mylnemu przekonaniu, że program lojalnościowy to narzędzie, z którego mogą korzystać tylko ogromne sieci. Prawdopodobnie wrażenie takie odnosimy dlatego że przeważnie tam się z nimi zwykle stykamy. Sieć – światłowód bielsko biała sklepów czy kawiarnia sieciowa – to tam oferowane są nam karty lojalnościowe, zbieranie punktów, darmowe tankowanie czy dodatkowa kawa po uzbieraniu wystarczającej liczby punktów czy pieczątek.

Warto wiedzieć, że nie tylko ogromne koncerny mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, nieważne czy sprzedaje konkretne produkty, czy może usługi – może wykorzystać program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży. Ważne, by był mądrze przemyślany i ułożony tak, by odpowiadał profilowi działalności.

Największa zaleta

Dobrze jest pamiętać o największej takich programów – utrzymujemy naszego klienta i zachęcamy go do dalszych zakupów. Przedsiębiorstwo największe wydatki ponosi przy zdobywaniu nowych klientów, toteż rozważnie jest wyodrębnić fundusze, by zostali z nami. Konkurencja jest w dzisiejszych czasach bardzo duża, tak więc klient w dowolnym momencie może zdecydować się na towar konkurencji. Niewielkie koszty uruchomienia programów lojalnościowych efektywnie wpływają na zachowanie dobrego bilansu firmy. A często są to zwyczajnie programy atrakcyjne dla klienta – ludzie lubią przeglądać katalog nagród, kolekcjonować punkty i dostawać upominki. Dzięki temu też pozytywniej kojarzą naszą markę.

Źródło: Bonus Club