Posted in Bez kategorii

Jak ocenić satysfakcję klienta?

We współczesnej ekonomii podstawową regułą jest to, że klient ma zawsze rację. Każda marka, która łamie słynne prawo ekonomii wolnorynkowej, nie wygra w bitwie o klienta. Z tego powodu pół wieku temu zarówno naukowcy, jak i właściciele przedsiębiorstw zaczęli wymyślać badanie marketingowe, które efektywnie miało ukazywać to, czego konsumenci żądają i jakie mają opinie na temat artykułów firmy. Opracowano rozmaite ankiety dla konsumentów oraz tak zwane eksperymenty focusowe. Menagerowie regularnie udawali się na kontrole do sklepów marki, by sprawdzić, czy pracownicy dają konsumentom właściwe traktowanie.

Jednakże badanie badania satysfakcji klientów jakości obsługi tym sposobem nie było miarodajne. Jak się pewnie domyślacie, pracownicy zaczęli usiłować wypaść jak najlepiej przed szefem. Tak samo było, kiedy wizyta właścicieli w filii była niezapowiedziana – tak czy siak członkowie kadry zachowywali się sztucznie. Należało więc zaprojektować nową drogę oceniania tego, czy konsumenci są zadowoleni z obsługi.

market

Autor: Fan of Retail
Źródło: http://www.flickr.com

I objawił się błyskotliwy pomysł: analiza typu mystery shopper. Więcej tutaj

Kontrola zasadza się na tym, że do konkretnego miejsca udaje się wyszkolony badacz, by tam kupić jakiś towar bądź skorzystać z usługi.

Kliknij ten link, a wtedy zdobądź więcej szczegółów (https://www.bhpprofesjonalnie.pl/szkolenia-bhp-pruszkow/) odnoszących się do rozważanej w tym serwisie zagadnień. Uzyskasz wtedy głębszą wiedzę!

Fundamentalny jest fakt, iż ludzie z obsługi nie mają najmniejszego pojęcia o wizycie kontrolera. To oznacza, że zachowują się naturalnie, czyli tak jak zwykle. W ten sposób można sprawdzić, czy zatrudnieni zapewniają konsumentom porządną jakość obsługi i czy konsumenci wychodzą z placówki usatysfakcjonowani.

Mystery shopper – takim badaczem w ukryciu może stać się każdy. Na wielu wortalach z anonsami o wolnych posadach można napotkać na oferty zarobkowania właśnie tą drogą. Marki bardzo chętnie wynajmują, a następnie dokładnie szkolą osoby do tego sortu zadań. Rezultaty badań mystery shopper są wysoko cenione przez menagerów – dzięki nim wiedzą, w jakich placówkach firmy należy poprawić jakość obsługi klienta.Źródło