Teraz jest tak duża ilość przeróżnych usług i towarów, że każdy kupujący jest w stanie wybierać i przebierać w propozycjach.
Źródło: http://www.flickr.com
Z tego powodu niejeden producent czy usługodawca chce się wyróżniać na tle pozostałych i zjednać sobie klienta jako lojalnego odbiorcę.
Źródło: http://www.flickr.com
Nikogo w obecnych czasach nie dziwią już różnego typu programy lojalnościowe, które oferują niemal wszystkie sklepy. Możemy zbierać punkty na stacjach paliw i potem odbierać za nie różne gadżety albo zniżkę na paliwo. W niejednym sklepie, od osiedlowego zieleniaka po ogromny supermarket, możemy otrzymać kartę stałego klienta. Jest to związane oczywiście z różnymi profitami. Możliwe, że nasze kolejne zakupy będą gratis czy po zdobyciu wystarczającej ilości naklejek za zakupy otrzymamy coś gratis – może świetną patelnię albo niezawodny mikser. Wystarczy otworzyć portfel, żeby zdać sobie sprawę z tego, ilu kart tego rodzaju jesteśmy właścicielami. Pewnie nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale obsługa programów lojalnościowych to nie jest taka prosta sprawa. Zajmują się tym specjalistyczne spółki. Ustalają one budżet, który musi być przekierowany na tego typu akcję, robią badania mystery shopper konsumenckie i dopiero wówczas wdrażają program. To jednak nie koniec ich pracy. Po pewnym czasie są zobowiązani do sporządzenia wstępnych raportów o wynikach programu.
Każdy dyrektor firmy chce przecież na tym zarobić, a nie stracić. Program lojalnościowy ma zwiększyć liczbę klientów spółki oraz częstotliwość robienia przez nich zamówień.