Posted in Bez kategorii

Co robić, żeby zyskać wiernego klienta?

Grubość naszych portfeli rośnie w zawrotnym tempie. Nie od nadmiaru gotówki, niestety. Oprócz szeleszczących banknotów i ciężkich drobnych, coraz częściej portfel wypełnia nam plastik. I żeby to były, choć dokumenty. Też nie. Najczęściej to następne karty do butików, które mają z nas uczynić lojalnego klienta. Dzięki temu kawałkowi plastiku to w tym, a nie winnym sklepie, mamy zrobić zakupy, to w tym a nie w innym miejscu zakupimy książkę to na tej stacji benzynowej kupimy benzynę, to u tego operatora zakupimy telefon , to w tym banku założymy kartę debetową, to do tego kina pójdziemy, a nie do konkurencji. Z jakiego powodu tak jest?

Bo jesteśmy ich lojalnym klientem, a tym lojalnym klientem czyni nas ten właśnie kawałek plastiku. Ma on w sobie dziwną siłę przyciągania, która nie pozwala nam udać się do innego miejsca niż ten, którego logo jest umieszczona na naszym plastiku. Tak oto pokrótce funkcjonuje system lojalnościowy. Jego czar działa na nas od dłuższego czasu.

Ten, kto stworzył program lojalnościowy byłby zapewne do dziś żyjącym dostatnio człowiekiem. I pewnie zupełnie, jak dobrze nam się przysłużył. Wszystko to w dużej mierze dzięki ludzkiemu przyzwyczajeniu: większość z nas lubi to, co dobre i sprawdzone, stąd też, jeśli już będzie chciał zostać członkiem klubu lojalnościowego danego producenta, zrobi to mądrze. Sklepy zaś widzą w tym okazję do przywiązania klienta na stałe.

Programylojalnosciowe.pl

Owszem bywają kolekcjonerzy, którzy chcą nosić pęczniejące portfele, lecz jeśli się nie używa tej atrakcji jakim jest karta, nie jest wartościowy dla sklepu, ponieważ nie daje mu zyskiwać. Tak to, bowiem funkcjonuje: sklep ma przychód z klienta, ale również chce mu się za lojalność wykonywanego wyboru, odpłacić. W praktyce oznacza to, że za firmowymi kartami, kryją się otrzymywane bonusy, które mają skusić nas do przystąpienia do klubu. Członkostwo w klubie posiada, zatem swoje nieocenione walory. Dzięki zakupom u partnera takiego systemu, nasze uchowane bonusy przemieniają się w realne upominki. A kto z nas nie lubi otrzymywać prezentów? A te potrafią być naprawdę atrakcyjne: od bielizny pościelowej przez drobne sprzęty codziennego użytku po ekskluzywne telefony komórkowe. Dlatego jeśli jeszcze nie jesteś w żadnym programie lojalnościowym zastanów się, którą markę znasz i za co, i dowiedź się czy nie ma tego typu bonusu. Wszak przyjemnie jest dostawać nagrody za coś, co i tak byśmy kupili.