Z tej przyczyny właściciele znanych sklepów wykupują reklamy w telewizji, które docierają do licznego grona odbiorców. Do niezwykle specyficznych sposobów promocji właściwych sklepom zalicza się jednak drukowanie gazetek reklamowych. Są to specjalne druki dzięki którym możliwe staje się powiadomienie odbiorcy zarówno o towarach dostępnych w sieci, jak i o aktualnych akcjach czy okazjach.
Powtarzające się elementy gazetek
Gazetki promocyjne (–>niskie ceny drukowne są zarówno przez największe, jak i przez nieco mniejsze sieci sklepów. Są to w większości przypadków sklepy spożywcze, zdarzają się jednak także drogerie. Jednym z głównych elementów gazetek, jaki musi się tam znaleźć, to fragment z danymi kontaktowymi. W rubryce takiej zazwyczaj umieszczone są adresy wszystkich lub największych sklepów danej sieci w obrębie kraju. Zawsze również (odwieź www) w tym miejscu podaje się adres strony internetowej sklepu, jak również dane teleadresowe. Stałym elementem jest informacja o infolinii telefonicznej, na którą mogą dzwonić klienci w razie zastrzeżeń lub niejasności związanych z ofertą.
Gazetki w wersji nowoczesnej
Tradycyjny sposób wytwarzania i rozprowadzania gazetek promocyjnych opiera się na drukowaniu ich w wielkich nakłądach i dostarczaniu odbiorcom do domów.
Jeżeli masz chęć poznać więcej faktów na opisywane zagadnienie – polecam przeczytać (psmtechnik.pl/attyki,11,pl) wszystko, co Cię ciekawi na zbliżony temat.
Od pewnego czasu także drukowane są wersje wirtualne takich gazetek, które odczytywane są na ekranie komputera. Takie wersje gazetek dostępne są zazwyczaj na stronach internetowych sieci. Działają również specjalne strony WWW, których twórcy trudnią się gromadzeniem i udostępnianie aktualnych gazetek promocyjnych rozmaitych sklepów. W ten sposób klient może przeglądać wszystkie oferty na jednej stronie.